close

279254927_7475248369215376_1712942964097139932_n.png

279443396_747706496254818_3710083428990127753_n.jpg

(以上照片擷取自Google)

 

Lady Gaga釋出她的新歌啦!!啊啊啊 而且這次也是為電影做主題曲

跟上次A star is born一樣是挑戰肺活量的歌呢 ˊ口ˋ

然後也是相當抓耳<3 愛了

 

那這次是為哪部電影做主題曲呢?沒錯就是湯姆克魯斯相當經典的電影「捍衛戰士」,

而當時的主題曲到現今也是相當知名雋永的歌曲「Take my breath away」

可以聽出這兩首歌都是氣勢磅礡的歌曲,我們先不去比較哪首歌曲比較優秀

但 可以知道這兩首歌早已能夠象徵兩世紀的經典了(集氣葛萊美和奧斯卡

 

(官方剛釋出熱騰騰的音檔<3 )

 

intro 進場

To tell me you need me 跟我說 你需要我

Verse 1 第一段

Hold my hand, everything will be okay
牽著我的手 每件事都會變好的
I heard from the heavens that clouds have been grey
我從天堂那聽得 那曾灰矇的雲
Pull me close, wrap me in your aching arms
將我離你更近些 將我攬進你滿是傷痕的臂膀
I see that you're hurtin', why'd you take so long
看見你受傷 為何你隱忍這麼久

 

Pre-Chorus 前副歌

To tell me you need me? I see that you're bleedin'
跟我說你需要我好嗎 我看著你淌著血
You don't need to show me again
不用再給我看
But if you decide to, I'll ride in this life with you
但倘若你決定繼續 我會付諸一生只為伴你
I won't let go 'til the end
我不想錯過任何分秒

 

Chorus副歌

So cry tonight
今晚就放聲大哭吧
But don't you let go of my hand
但不要放開我的手
You can cry every last tear
你可以哭盡每次的最後一滴淚
I won't leave 'til I understand
在我明瞭前 我不會離開
Promise me, just hold my hand
向我保證 就這樣牽著我的手


Verse 2 第二段

Raise your head, look into my wishful eyes
抬起你的頭 看著我的眼睛
That fear that's inside you will lift, give it time
你內心的恐懼將消散 總需要點時間的
I can see everything you're blind to now
我能發現你現在正不知所措
Your prayers will be answered, let God whisper how
你的禱告將得到解答 就待上帝跟你輕語

 

Pre-Chorus 前副歌

To tell me you need me? I see that you're bleedin'
跟我說你需要我好嗎 我看著你淌著血
You don't need to show me again
不用再給我看
But if you decide to, I'll ride in this life with you
但倘若你決定繼續 我會付諸一生只為伴你
I won't let go 'til the end
我不想錯過任何分秒

 

Chorus 副歌

So cry tonight
今晚就放聲大哭吧
But don't you let go of my hand
但不要放開我的手
You can cry every last tear
你可以哭盡每次的最後一滴淚
I won't leave 'til I understand
在我明瞭前 我不會離開
Promise you'll just hold my hand
向你保證 就這樣牽著我的手

 

Post-Chorus 後副歌

Hold my hand, hold my—
牽著我的手 緊握著我
Hold my hand, my hand
牽著我的手 不要放開
I'll be right here, hold my hand
我會在那 牽著我的手
Hold my hand, hold my—
牽著我的手 緊握著我
Hold my hand, my hand
牽著我的手 不要放開我
I'll be right here, hold my hand
我會在那 緊緊的牽著我

 

Bridge 間奏

I know you're scared and your pain is imperfect
我知道你很恐懼 而你的傷痛全然不整
But don't you give up on yourself
但你不要放棄自我
I heard a story, a girl, she once told me
我曾聽過個故事 是一個女生 她告訴我
That I would be happy again
便是我會再度快樂

 

Outro 尾奏

Hold my hand
牽著我的手
Hold my hand
牽著我的手
Hold my hand, hold my hand
牽我的手 就這麼牽著
Hold my hand, hold my hand
牽著我的手 就這麼牽著
Hold my hand
牽著我的手
I heard from the heavens
我從天堂那聽見

arrow
arrow
    全站熱搜

    小牙齒大牙縫 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()