close

 

bandicam 2019-02-05 04-05-20-793.jpg

bandicam 2019-02-05 04-05-36-665.jpg

bandicam 2019-02-05 04-05-46-928.jpg

bandicam 2019-01-29 23-28-07-387.jpg

本篇圖片來自 Lady Gaga - Always Remember Us This Way 影片 以及Google圖片

 

 

 

記得當時聽整張專輯時對於這首歌還沒有太大的感覺

然而再一次聽到這首歌卻是滿滿的悸動

看完了歌詞更是有了想翻譯歌詞的心!!!

 

 

 

Verse 1_ 第一段


That Arizona sky burning in your eyes
亞利桑那的天空在你的眼中閃耀著
You look at me and, babe, I wanna catch on fire
你看著我 讓我想就此沉淪
It's buried in my soul like California gold
這就像是加州的金礦掩埋在我靈魂之中
You found the light in me that I couldn't find
你從我之中找到了我所找不到的光芒

 

Chorus_ 副歌


So when I'm all choked up
而當我哽咽
But I can't find the words
卻找不到言語形容
Every time we say goodbye
每當我們離別時
Baby, it hurts
親愛的  那有多麼心痛
When the sun goes down
當夕陽西下
And the band won't play
而演奏者也謝幕了
I'll always remember us this way
我會記得我們最美好的樣子

 

Verse 2_第二段


Lovers in the night
戀人在夜裡
Poets trying to write
詩人試著譜出情詩
We don't know how to rhyme
我們找不到節奏
But, damn, we try
那是多麼該死 但我們仍努力嘗試
But all I really know
但我真正知道的是
You're where I wanna go
你是我的心之所向
The part of me that's you will never die
你是我不可抹滅的一部份

 

Chorus_ 副歌


So when I'm all choked up
而當我哽咽
But I can't find the words
卻找不到言語形容
Every time we say goodbye
每當我們離別時
Baby, it hurts
寶貝  那有多麼心痛
When the sun goes down
當夕陽西下
And the band won't play
而演奏者也謝幕了
I'll always remember us this way
我會記得我們最美好的樣子

 


Bridge _ 尾奏


Oh, yeah
喔耶!
I don't wanna be just a memory, baby, yeah
親愛的 我不想要只是回憶啊

 

Chorus_副歌


when I'm all choked up
而當我哽咽
But I can't find the words
卻找不到言語形容
Every time we say goodbye
每當我們離別時
Baby, it hurts
親愛的那該有多心痛!
When the sun goes down
當夕陽西下
And the band won't play
而演奏者也謝幕了
I'll always remember us this way oh yeah
我會記得我們最美好的樣子 喔 耶

 


Outro(?)_尾奏


When you look at me
當你看著我
And the whole world fades
讓全世界都褪了色
I'll always remember us this way
我將永遠記得我們最美好的樣子

 

 

 

這首歌真的是非常好聽

bandicam 2019-02-05 19-41-53-393.jpg

表示哭哭((八七XD))

也希望看完我翻譯的大大不要吝嗇指教>A< //

直接在下方留言沒問題的!!~ It's ok!~

正在考慮要不要翻   Is that Alright?

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    小牙齒大牙縫 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()