bandicam 2019-01-29 23-28-07-387.jpg

(圖片來自Google)

當初第一次聽到這首歌就覺得這是一首很有魄力&張力的一首歌

本來以為她會出ASIB的宣傳MV 結果沒有

歌詞雖然簡單明瞭卻字字句句透露出他對男主的心意

多麼的刻骨銘心......

 

 

 

Verse 1_ 第一段

Life is so simple
人生是多麼的簡單
A little boy, a little girl
一個小男生跟個小女生
Laughing and loving
笑著  愛慕著彼此
Tryin' to figure out the world
試著去摸索了解這個世界
It felt like summer
這就像是在夏天
When I kissed you in the rain
在雨中親吻你
And I know your story
然而雖然我知道你的事蹟
But tell me again
但還是想再多聽個幾遍
Nothing you say wouldn't interest me
你說甚麼都可以引起我的興趣
All of your words are like poems to me
說出來的話都有如詩人那般詞藻華美
I would be honored if you would take me as I am
將我視為你所想的  我會感到無比的榮幸

 

Chorus_ 副歌


I want you
我想要你
To look right in my eyes
認真地看著我的雙眸
To tell me you love me
認真地說你愛我
To be by my side
待在我的身邊
I want you
我想要你
At the end of my life
在我人生的終點都還在身邊
I wanna see your face when I fall with grace
想看著你的臉在最後的最後
At the moment I die
在我走了的時分
Is that alright?
可以嗎?
Is that alright?
可以嗎...?

 

 

 

Verse 2_第二段


I hope you're still with me
希望你仍在一起
When I'm not quite myself
當我迷失時
And I pray that you'll lift me
而我祈禱著你永遠支持我
When you know I need help
當你知道我需要時
It's a warm celebration
這是個溫暖的慶祝時分
Of all of our years
為著我們在一起的每一刻
I dream of our story
夢著我們的故事
Of our fairy-tale
我們的童話故事
Family dinners and family trees
家庭晚餐跟家庭樹
Teachin' the kids to say, "Thank you, " and, "Please"
教導著小孩說"謝謝"跟"請"
Knowin' if we stay together that things will be right
知道假如我們在一起  每件事都會好的

 

Chorus_ 副歌


I want you
我想要你
To look right in my eyes
認真地看著我的雙眸
To tell me you love me
認真地說你愛我
To be by my side
待在我的身邊
I want you
我想要你
At the end of my life
在我人生的終點都還在身邊
Wanna see your face when I fall with grace
想看著你的臉在最後的最後
At the moment I die
在我走了的時分
Is that alright?
可以嗎?
Is that alright?
可以嗎?...
Is that alright?
可以嗎......

 

 

這首歌曲也是我在ASIB中最愛的前五名歌曲

希望日本的票房可以繼續衝下去才好啊

2/22一個巨星的誕生回歸大螢幕!!!

喜歡的粉絲一定要再去衝一波喔

 

希望看完我翻譯的大大不要吝嗇指教

直接在下方留言沒問題的!!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 小牙齒大牙縫 的頭像
    小牙齒大牙縫

    小牙齒大牙縫的部落格

    小牙齒大牙縫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()