你有一個很愛很愛的人嗎?

為了他你會等他多少時間

又或是你會為他心碎幾分?

你會為了他/她犧牲多少?

 

bandicam 2019-07-28 18-17-48-454.jpg

bandicam 2019-07-28 18-18-16-879.jpg

bandicam 2019-07-28 18-18-57-287.jpg

(以上照片皆擷取自You Tube)

 

 

Avril有一種很強的能力就是

抒情歌曲都做的超級好聽  而且椎心刺骨

會聽到哭的那種

其實之前沒有很愛這首歌曲 但是越聽越中

而且這歌詞也寫得很好就來翻翻了哈哈

那就來開始吧!~ XD

 

 

第一段:

I always needed time on my own
我總是需要一些個人時間
I never thought I'd
我從沒想像過我會
Need you there when I cry
需要你當我失聲痛哭時
And the days feel like years when I'm alone
當我獨自一人時感覺總度日如年
And the bed where you lie
我總會留個位置
Is made up on your side
來讓你好好躺下睡覺
When you walk away
當你越走越遠
I count the steps that you take
我數著你走過的腳步
Do you see how much I need you right now?
你看的見我現在多需要你嗎?...

 

 

副歌:

When you're gone
當你離去
The pieces of my heart are missin' you
我心中每個部分都在想著你
When you're gone
當你離去
The face I came to know is missin', too
看到我的臉也只看得見思念
When you're gone
當你離去
The words I need to hear
我只想聽見
To always get me through the day
總是能讓我安心度過一天的聲音
And make it okay
來讓一切沒事
I miss you
我想你

 

 

第二段:

I've never felt this way before
而我之前從未想過這感覺
Everything that I do
所有我所做的事
Reminds me of you
都會讓我想起你
And the clothes you left, they lie on the floor
你所留下的衣服都散落在地板上
And they smell just like you
聞起來還殘留著你的味道
I love the things that you do
我喜歡你對我所做過的事
When you walk away
當你逐漸走遠
I count the steps that you take
我數著你走過的腳步
Do you see how much I need you right now?
你能看見我現在有多需要你嗎?

 

副歌:

When you're gone
當你離去
The pieces of my heart are missin' you
我心中每個部分都在崩潰思念
When you're gone
當你走了
The face I came to know is missin', too
我的臉也只剩下思念
When you're gone
當你離去
The words I need to hear
我只想聽見
To always get me through the day
能讓我度過一整天的話
And make it okay
來讓我感到放心
I miss you
我想你

 

尾奏:

We were made for each other
我們只屬於彼此
Out here forever
從現在到永遠
I know we were
我知道我們是
Yeah, yeah
耶~耶
And all I ever wanted was for you to know
而我只是想讓你知道
Everything I do, I give my heart and soul
我所做的 給了我的心和靈魂
I can hardly breathe; I need to feel you here with me
難以呼吸 我只希望你陪著我

Yeah

 

副歌:

When you're gone
當你離去
The pieces of my heart are missin' you
我心中每個部分都在思念著你
When you're gone
當你離開了我
The face I came to know is missin', too
我的臉也只剩下思念
When you're gone
當你離去
The words I need to hear
我只想聽到那些
Will always get me through the day
能讓我安穩度過一天的話
And make it okay
來讓我感到沒事
I miss you
我想你

 

 

如果你對於這一篇的翻譯有意見歡迎在下方留言指正

或是是有更好的建議也歡迎在下面留言

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 小牙齒大牙縫 的頭像
    小牙齒大牙縫

    小牙齒大牙縫的部落格

    小牙齒大牙縫 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()